Post by Admin on Jan 30, 2016 14:33:36 GMT 1
Princip tunelovania poskytovatelov zdravotnej starostlivosti (dalej PZS) zdravotnymi poistovnami (dalej ZP):
1. ZP uzatvaraju s PZS zmluvy, ktorych sucastou je mesacny limit financnych prostriedkov, ktore ZP prideluju PZS na uhradu nimi vykonanych zdravotnych vykonov pre poistencov jednotlivych ZP (VsZP, Dovera, Union)
2. PZS prijimaju poistencov ZP, diagnostikuju, liecia (konzervativne ci chirurgicky), staraju sa o poistencov, co znamena neustale deponovanie svojich financnych prostriedkov do poistencov ZP
3. PZS po ukonceni kalendarneho mesiaca zasielaju zmluvnym ZP:
a) danovy doklad (fakturu), na zaklade ktoreho ma ZP fakturovane zdravotne vykony PZS zaplatit,
b) suhrn vykonanych zdravotnych vykonov, ktore PZS pre poistencov dotknutej ZP vykonal
4. ZP vykona kontrolu vykazanych zdravotnych vykonov, kde v tzv. Lekarskom protokole:
a) uzna vsetky vykazane a fakturovane zdravotne vykony a zaplati ich,
alebo
b) cast vykazanych a fakturovanych zdravotnych vykonov neuzna, teda v praxi ide o to, ze napr.: PZS vyfakturuje dajme tomu 1000,- Eur, ZP uzna (a teda aj zaplati) napr. 800 Eur, teda 200 Eur neuzna a aj nezaplati. Sice v lekarskom protokole su uvedene ktore zdravotne vykony a v akej sume uznane neboli (a teda ZP ich ani nezaplati), ale zasadne tu je to, ze protokol je na jeho konci oznaceny menom a priezviskom kon-trolora ZP, ktory kontroly vykazanych zdravotnych vykonov vykonal. Ide o kontrolnu cinnost ZP, nijaku inu. Ak ZP by argumentovala, ze ide o taku ci onaku cinnost, podstatne je, ktora zakonna uprava takuto cinnost ZP upravuje. A kontrolnu cinnost ZP u PZS upravuje iba a vylucne zakon c 581/2004 Z.z.
Podstata nezakonnej kontroly ZP u PZS: kontrola ZP u PZS sa vykonava jedine a vylucne na zaklade platnosti zakona c. 581/2004 Z.z., §9, §9a. Iny zakon, ktory plati v SR pre vykonavanie kontroly ZP u PZS neexistuje. Teda v bode 4 (ako je vyssie uvedene) podla zakona c. 581/2004 Z.z. mozu kontrolu ZP u PZS vykonat:
a) revizni lekari
b) revizni farmaceuti
c) revizne zdravotne sestry
Nikto iny.
Lekarsky protokol na jeho konci je oznaceny menom, ktore:
a) vobec nema titul MUDr., teda kontrolu vykonala osoba, ktora je nepovolana takuto kontrolu vykonat, nakolko zakon č. 581/2004 urcuje na reviznu cinnost jedine revizneho lekara, nikoho ineho (pokial kontroluje vykazane zdravotne vykony). Ide o nezakonnu cinnost ZP.
b) ak pred menom kontrolora ZP uvedeneho v Lekarskom protokole titul MUDr. je, nie je zrejme, ci tento MUDr. je aj revizny lekar. Lebo len revizny lekar moze vykonavat u PZS kontrolnu cinnost. Titul revizny lekar je rovnaky titul ako iny lekar, napr. ocny, krcny, reumatolog, cievny, atd., teda musi tento titul vlastnit, aby reviznu cinnost tento lekar vykonat zo zakona smel. Teda ide tu o to, ze ZP nechaju svojich uradnikov s titulom pred menom MUDr. vykonavat reviznu cinnosti, pritom riadnymi reviznymi lekarmi nie su. Teda rovnako ZP postupuju nezakonne. Robia to vsetky slovenske zdravotne poistovne.
Podstata jedneho aj druheho postupu ZP je to, ze fakturovana suma bola znizena, teda ZP nepreplati vsetky zdravotne vykony, ktore PZS fakturoval. Pritom kontrolu vykonali osoby, ktore zakon neustanovuje takuto kontrolu vykonat. Ak dajme tomu aj meno uradnika, ktore je napisane na konci Lekarskeho protokolu ma titul MUDr. a dotycny MUDr. je aj revizny lekar, kontrola bola tymto clovekom vykonana len formalne, nie skutocne, nakolko tento revizny lekar vobec nebol v kontakte s poistencom, ktoremu PZS poskytnute zdravotne vykony zdravotna poistovna neuznala a nezaplatila, resp. vobec nepozna zdravotnu dokumentaciu popisujucu vykonane (ale neuznane a neskontrolovane) zdravotne vykony, nevie aky problem mal poistenec, aku diagnostiku a liecbu podstupil, lebo "kontrolu" vykonal tento revizny lekar v kancelarii ZP. Vykonal ju formalne, nie skutocne. Nie tak, ako mu to prikazuje zakon c. 581/2004 Z.z. !!! Rovnako aj tato cinnost ZP je nezakonna.
Poukazujem na nezakonnu kontrolnu cinnost ZP u PZS, na zaklade ktorej ZP nezaplatia PZS vsetky zdravotne vykony, ktore ich poistencom poskytnu. Pritom PZS na prevadzkovanie svojej cinnosti potrebuju riadne financne zabezpecenie. Ide o financne zabezpecenie:
- prevadzky zdrav. zariadeni (najom, upratovanie, energie, vodne a stocne, odpad komunalny a biologicky, platy, odvody do Socialnej a zdravotnej poistovne za zamestnancov, atd.,
- technologii (materialne a technicke vybavenie pracovisk, ktore je mimoriadne financne narocne),
- lieky, inštrumentálne vybavenie, logisticke zabezpecenie, doprava, atd.
Dalsi model tunelovania PZS zo strany ZP, rovnako zalozeny na nezakonnej kontrolnej cinnosti ZP u PZS sa odohráva takto:
1. ZP na zaklade zakona č. 581/2004 Z.z. vykonavaju kontroly u PZS, na kontroly k PZS poslu kontrolnu skupinu, ktora pozostava z reviznych lekarov aj inych pracovnikov ZP poverenych na vykonanie kontroly
2. Kontrolna skupina v cele s veducim reviznym lekarom vykona kontrolu u PZS v mieste sidla PZS. Vysledky kontroly su:
a) kontrola dopadla pre PZS dobre,
b) kontrola dopadla pre PZS s vyhradami nezavazneho charakteru zo strany ZP,
c) kontrola dopadla pre PZS so zaverom zavaznych pochybeni zo strany PZS. V tomto pripade ZP zasle kontrolovanemu PZS Protokol o kontrole, v ktorom uvadza podla ZP zavazne nedostatky jeho cinnosti. Zmluva medzi PZS a ZP sice v niektorom bode jej casti o kontrolnej cinnosti uvadza, ze proti zaverom kontroly sa PZS moze u ZP odvolat, odvolanie vsak riesi nie tretia, nezavisla strana, ale znovu len uradnici ZP a to ti, ktori vykonali kontrolu a pod odpoved na Odvolanie sa podpise veduci pracovnik Oddelenia kontrolnych cinnosti prislusnej ZP, ktory ma na vec ten isty nazor ako pracovnici ZP, ktori "kontrolu" vykonali. Resp. takmer zhodny so znenim Protokolu o kontrole.
Pritom: hoci clenovia kontrolnej skupiny, ktora je zaslana ZP na kontrolu u PZS, maju vydane Poverenia na vykonanie kontroly, lekari, ktori su v Protokole o kontrole uvedeni ako revizni lekari v skutocnosti riadnymi reviznymi lekarmi nie su a nikdy nimi neboli. Tu ZP rovnako porusuje zakon č. 581/2004 Z.z., nakolko reviznu cinnost moze vykonavat iba:
- riadny certifkovany revizny lekar, ktory ziskal vzdelanie v odbore "revizne lekarstvo"
resp.
- je zaradeny do specializacnej pripravy na ziskanie titulu "revizny lekar" podla NV SR c. 296 /2010 Z.z., pritom musi byt zamestnancom prislusnej ZP, co je podmienka.
Mechanizmus, ktory ZP uplatnuju proti PZS v pripade kontroly ukoncenej spisanim tzv. Protokolu o kontrole, v ktoreho zavere je sucet uhrad za poskytnutu ZS, ktoru ZP kontrolou neuznala s tym, ze celkovu sumu uz uhradenych ale neskorsou kontrolou neuznanych zdravotnych vykonov vedie ZP voci dotknutemu PZS ako pohladavku, ktoru ziada vratit na ucet ZP.
a) PZS v zaujme toho, aby si zachoval zmluvu so ZP, tieto financne prostriedky na ucet ZP vrati. Pritom "kontrolu" vykonali ludia, ktori mnohokrat nevedia co kontroluju - tu poukazujem na skutocnost, ze napr. kontrolu u cievneho chirurga vykona kontrolor ZP - dochodca - byvaly ocny lekar, resp. u ORL odbornika vykona kontrolu vysluzily pediater - dochodca, ktory si "kontrolnou" cinnostou pre ZP privyraba k chudobnemu dochodku, atd., atd. Teda je tu stav, ze ide o uplne nekompetentne kontroly - ale pre poistovne dolezite z toho dovodu, ze na zaklade kontrol vykonanych nekompetentnymi osobami, lebo tieto vobec nie su reviznymi lekarmi tak ako to definuje zakon, neplatia PZS za zdravotne vykony, ktore poistencom ZP vykonali. Poukazujem na cisto financnu cast veci, ktora sa priamo dotyka nedofinancovania zdravotnickych zariadeni, priamo ci nepriamo suvisiacim s poplatkami, ktore lekari vyberaju nadalej od pacientov aj po ostatnej novele o poplatkoch v zdravotnictve. Vyberanie roznych poplatkov lekarmi od poistencov priamo suvisi s nedofinancovanim PZS a tu uvadzam akym sposobom ZP tuneluju PZS v SR.
Vo veci tunelovania PZS zo strany ZP, ktore je mnohokrat masivnejsie a hlavne kazdodenne, je omnoho zavaznejsie a pritom konane na zaklade nezakonnej kontrolnej cinnosti zdravotnych poistovni u poskytovatelov zdravotnej starosltivosti. Piestanske CT je nakup zdrav. techniky, ktory sa v kazdej nemocnici uskutocnuje, je nakup raz za cas,
ale
tunelovanie PZS tu popisanym sposobom je prax dennodenna, trvala !!!
b) PZS nie je si vedomy svojho pochybenia, nakolko vie, ze kontrolu vykonali nekompetetni ludia oznaceni ZP ako kontrolni (revizni) pracovnici. V tomto pripade sa moze odohrat toto:
PZS nevrati peniaze na ucet ZP. ZP na zaklade toho vedie sumu vycislenu v Protokole o kontrole ako pohladavku. Tu sa ZP sprava tymto sposobom:
A.
posle PZS doporucenou postou oznamenie, ze zachova s dotknutym PZS zmluvu, ale za podmienky, že v sume, ktoru vedie ZP voci PZS ako pohladavku, vykona dotknuty PZS pre poistencov prislusnej ZP zdravotne vykony dobuducna tak, ze ich nebude ZP fakturovat k uhrade, len vykazovat ich vykonanie s tym, ze aj tieto su predmetom kontrolnej cinnosti ZP, teda ak pridu "kontrolori" tieto zdravotne vykony skontrolovat (rovnako ako ich "skontrolovali" predtym), rovnako mozu vyhotovit dalsi Protokol o kontrole, ktory neuzna dalsie vlastne zadarmo vykonane zdravotne vykony s vysledkom ziaducim pre ZP:
PZS pracuje pre ZP a jej poistencov na zaklade tu popisaneho mechanizmu zdarma !!! Tj. dotknuty PZS nadalej deponuje do poistencov ZP, ktora vykonava svoju kontrolu cinnost u PZS nezakonne, svoje peniaze. Stale robi zadarmo, od ZP nedostane ani cent. Pritom je viazany dohodou spisanou medzi PZS a ZP (po vlastne nezakonnej kontrole) spisanej v Protokole o kontrole, ze bude v sume vycislenej v Protokole o kontrole poskytovat ZS tak,ze ju sice do ZP vykaze, ale na zaklade spisanej dohody nebude za jej poskytnutie pozadovat ich uhradu. Teda zase to iste: PZS pracuje, diagnostikuje, lieci, operuje, dozera na chorych poistencov - ale ZP neplati !!!
B.
zrusi zmluvu s dotknutym PZS a pohladavku vymaha na sude. Tym, ze s PZS zrusi zmluvu, tento je ekonomicky ohrozeny, nakolko mu zrusenim zmluvy odoprie peniaze pochadzajuce z verejneho zdravotneho poistenia. V praxi to znamena tolko, ze kazdy PZS si rozmysli konflikt so ZP, ktora tomuto "neposlusnemu" PZS bud znizi prideleny mesacny financny limit, alebo zmluvu zrusi a peniaze zo dna na den nie su a PZS moze svoju lekarsku prax zavriet. Otazka zo strany PZS: a kto zaplati lizingy, ktore PZS plati mesacne ci kvartalne alebo rocne za prenajatu zdravotnicku techniku, drahu techniku. Co s tym? Trapi to niekoho, co s tym napr. sukromny lekar urobi? To znamena tolko, ze nestatny lekar ide do ekonomickeho krachu - ak uzavrel zmluvu s lizingovou spolocnostou ako fyzicka osoba, je priamo ohrozena jeho existencia, jeho rodina. Uvedomuje si toto vobec niekto? Kto ma mat motivaciu v takomto systeme pracovat? Necudo, ze slovenski zdravotnici utekaju za lepsimi podmienkami do zahranicia. Ale Slovaci potrebuju mat svojich lekarov na Slovensku! Nie v Cechach, Nemecku, Rakusku a inde vo svete!
To Slovaci su tu na to, aby mesacne kazdy Slovak platil zdravotne odvody a na zaklade nezakonnej kontrolnej cinnosti ZP u PZS peniaze nevyplatili PZS, ale tieto peniaze ostanu na uctoch ZP a z tychto financnych prostriedkov nevyplatenych PZS tvoria ZP svoj zisk, ktory vykazuju na konci uctovneho obdobia?
Toto je poukaz na vykradanie financnych prostriedkov zdravotneho poistenia zo systemu, na zaklade ktoreho ZP tvoria svoj zisk. Voci zakazu tvorby zisku (navrh o zakaze zisku ZP bol dany vladny navrh, ktory bol US zamietnuty) sa ZP, hlavne sukromne, mohutne ohradili. Ale voci tejto argumentacii, ktoru tu uvadzam, nemaju ochranu.
Teda: ak by stat prostrednictvom svojich kompetentnych organov vec vysetril,
t.j. urobil by u jednotlivych ZP rozdiel medzi fakturovanou a skutocne zaplatenou celkovou sumou za vykonane zdravotne vykony, pricom by oznacil, ktora kontrolna (revizna) cinnost slovenskych zdravotnych poistovni bola a nebola v sulade so zakonom č. 581/2004 Z.z.,
tak by dospel k sume, ktora ostala na uctoch slovenskych ZP a nebola zaplatena na ucty PZS preto, lebo kontrolu vykazanych zdravotnych vykonov vykonali osoby, ktore na tuto cinnost neustanovuje zakon, a to zakon c. 581/2004 Z.z.
Zaver: na zaklade nezakonnej kontrolnej cinnosti slovenskych zdravotnych poistovni (porusovanim p9 zakona c. 581/2004 Z.z., ktory je jediny platny ako zakon upravujuci kontrolnu cinnost zdravotnych poistovni u poskytovatelov zdravotnej starostlivosti), ZP neuhradzaju casti fakturovanych sum na ucty PZS. Takto tuneluju slovenskych PZS, financne ich zneschopnuju, ekonomicky nicia. Kto ma mat motivaciu v tomto systeme riadne pracovat?
Pan riaditel NKU,
k uvedenemu som kedykolvek v stave podat prislusne vysvetlenie. Mam prax a skusenosti, dokazem vecne argumentovat vo veci obhajoby slovenskych PZS, ktorych slovenske ZP doslova niekedy vydieraju. Zdravotnictvo je preto v tom stave v ktorom je, lebo malokto mu ako celku rozumie. Je privelmi clenite a zlozite, aby sa tomuto podla mna najdolezitejsiemu rezortu dalo jednoduchym sposobom porozumiet. Veci musime najprv rozumiet, aby sme vedeli financnym tlakom a pristupom zo strany slovenskych ZP celit. Aby Slovaci mohli riadne zit a pracovat, najpr musia byt zdravi. Zdravie je zakladom vsetkeho ostatneho. Vsetci potrebujeme kvalitnu zdravotnu starostlivost a ta moze byt poskytnuta len vo fungujucom systeme. Nie v tom, ktory zo slovenskeho zdravotnictva urobili slovenske zdravotne poistovne. Stav je t.c. taky, ze slovenski poskytovatelia zdravotnej starostlivosti "obsluhuju" slovenske zdravotne poistovne. Je najvyssi cas aby doslo k opaku - aby slovenske zdravotne poistovne obsluhovali slovenskych poskytovatelov zdravotnej starostlivosti, pretoze ti su pre prinavratenie zdravia slovenskym obcanom doleziti, nie zdravotne poistovne. Zdravotne poistovne su tu na to, aby poskytovanie zdravotnej starostlivosti zaplatili. Na nic ine neboli zriadene. Arogancia zdravotnych poistovni sa napr. v praxi demonstruje tak, ze poistovna urcuje, co zaplati a co nezaplati. Namiesto toho, aby platila to, co je zmysluplna zdravotna starostlivost, lebo v ZP slovenskeho typu nie su odbornici v jednotlivych medicinskych disciplinach, ktori by vedeli rozlisit, ktora zdravotna starostlivost je ucinna a platna a ktora nie. Aj preto si nechali slovenske zdravotne poistovne sfunkcnit Vyhlasku 296/2010 Z.z., lebo personalne nemali a nemaju zabezpecenu kontrolnu cinnost, ktoru vykonavaju zo zakona u poskytovatelov zdravotnej starostlivosti.
Poburujuce je ale to, ze toto si dovoluju a praktizuju ZP ako subjekty, ktore pracuju s verejnymi peniazmi. Su to peniaze nas vsetkych. Vsetkych Slovakov. Je neprijatelne, aby peniaze nevyplatene slovenskym PZS tvorili zaklad "zisku", ktory vykazuju napr. slovenske ZP so zahranicnou majetkovou ucastou (Dovera) a zahranicneho vlastnika, ktorym je belgicka ACHMEA v pripade ZP Union. Teda slovenske peniaze popisanym mechanizmom (lebo majetkom Dovery a Unionu sa tieto peniaze stavaju az vtedy, ked ich tieto ZP vykazu za rocne danove priznanie ako ZISK) sa dostavaju do ruk zahranicnych vlastnikov ci spoluvlastnikov slovenskych ZP Dovera a Union. Poukazujem tu na to, ze je v absolutnom rozpore, aby tieto ZP vytvarali poradovniky na zdravotne vykony, ludia cakaju kym na nich pride, aby isli na operaciu apod. z dovodu "nedostatku disponibilnych zdrojov" ako to zvyknu zdovodnovat
a
vykazuju zisk a s tym narabaju podla seba, lebo zisk je uz v majetku dotknutej ZP.
A to tak, ze vykonavaju kontrolnu cinnost u PZS nezakonne (ako je popisane vyssie).
Pritom slovenske zdravotnictvo je tam kde je a potrebuje pomoc. Popisane konanie slovenskych ZP je spoluzodpovedne za stav slovenskeho zdravotnictva. Som kedykolvek k Vasej dispozicii, ak bude treba, mozem vo veciach v zdravotnictve Vam radit. Som presvedceny lekar a zdravotnik, s tymto zdravotnym systemom nie som od zaciatku stotozneny. Nemozno byt s nim stotozneny, lebo ako som popisal, je tento system vykradany a smeruje proti verejnemu zdraviu v SR. A to financnym terorom k slovenskym PZS zo strany slovenskych ZP.
Ospravedlnujem sa za napisanie mailu bez diakritiky.
Material bol odoslany na Najvyssi kontrolny urad - obdrzana odpoved obsahovala vecnu nezaintersovanost uradnika NKU, ktory s podavatelom komunikoval. Teda NKU sa po obdrzani tak zavazneho materialu tykajuceho sa hospodarenia s verejnymi financnymi prostriedkami tvaril a tvari, ze sa nic nedeje.
1. ZP uzatvaraju s PZS zmluvy, ktorych sucastou je mesacny limit financnych prostriedkov, ktore ZP prideluju PZS na uhradu nimi vykonanych zdravotnych vykonov pre poistencov jednotlivych ZP (VsZP, Dovera, Union)
2. PZS prijimaju poistencov ZP, diagnostikuju, liecia (konzervativne ci chirurgicky), staraju sa o poistencov, co znamena neustale deponovanie svojich financnych prostriedkov do poistencov ZP
3. PZS po ukonceni kalendarneho mesiaca zasielaju zmluvnym ZP:
a) danovy doklad (fakturu), na zaklade ktoreho ma ZP fakturovane zdravotne vykony PZS zaplatit,
b) suhrn vykonanych zdravotnych vykonov, ktore PZS pre poistencov dotknutej ZP vykonal
4. ZP vykona kontrolu vykazanych zdravotnych vykonov, kde v tzv. Lekarskom protokole:
a) uzna vsetky vykazane a fakturovane zdravotne vykony a zaplati ich,
alebo
b) cast vykazanych a fakturovanych zdravotnych vykonov neuzna, teda v praxi ide o to, ze napr.: PZS vyfakturuje dajme tomu 1000,- Eur, ZP uzna (a teda aj zaplati) napr. 800 Eur, teda 200 Eur neuzna a aj nezaplati. Sice v lekarskom protokole su uvedene ktore zdravotne vykony a v akej sume uznane neboli (a teda ZP ich ani nezaplati), ale zasadne tu je to, ze protokol je na jeho konci oznaceny menom a priezviskom kon-trolora ZP, ktory kontroly vykazanych zdravotnych vykonov vykonal. Ide o kontrolnu cinnost ZP, nijaku inu. Ak ZP by argumentovala, ze ide o taku ci onaku cinnost, podstatne je, ktora zakonna uprava takuto cinnost ZP upravuje. A kontrolnu cinnost ZP u PZS upravuje iba a vylucne zakon c 581/2004 Z.z.
Podstata nezakonnej kontroly ZP u PZS: kontrola ZP u PZS sa vykonava jedine a vylucne na zaklade platnosti zakona c. 581/2004 Z.z., §9, §9a. Iny zakon, ktory plati v SR pre vykonavanie kontroly ZP u PZS neexistuje. Teda v bode 4 (ako je vyssie uvedene) podla zakona c. 581/2004 Z.z. mozu kontrolu ZP u PZS vykonat:
a) revizni lekari
b) revizni farmaceuti
c) revizne zdravotne sestry
Nikto iny.
Lekarsky protokol na jeho konci je oznaceny menom, ktore:
a) vobec nema titul MUDr., teda kontrolu vykonala osoba, ktora je nepovolana takuto kontrolu vykonat, nakolko zakon č. 581/2004 urcuje na reviznu cinnost jedine revizneho lekara, nikoho ineho (pokial kontroluje vykazane zdravotne vykony). Ide o nezakonnu cinnost ZP.
b) ak pred menom kontrolora ZP uvedeneho v Lekarskom protokole titul MUDr. je, nie je zrejme, ci tento MUDr. je aj revizny lekar. Lebo len revizny lekar moze vykonavat u PZS kontrolnu cinnost. Titul revizny lekar je rovnaky titul ako iny lekar, napr. ocny, krcny, reumatolog, cievny, atd., teda musi tento titul vlastnit, aby reviznu cinnost tento lekar vykonat zo zakona smel. Teda ide tu o to, ze ZP nechaju svojich uradnikov s titulom pred menom MUDr. vykonavat reviznu cinnosti, pritom riadnymi reviznymi lekarmi nie su. Teda rovnako ZP postupuju nezakonne. Robia to vsetky slovenske zdravotne poistovne.
Podstata jedneho aj druheho postupu ZP je to, ze fakturovana suma bola znizena, teda ZP nepreplati vsetky zdravotne vykony, ktore PZS fakturoval. Pritom kontrolu vykonali osoby, ktore zakon neustanovuje takuto kontrolu vykonat. Ak dajme tomu aj meno uradnika, ktore je napisane na konci Lekarskeho protokolu ma titul MUDr. a dotycny MUDr. je aj revizny lekar, kontrola bola tymto clovekom vykonana len formalne, nie skutocne, nakolko tento revizny lekar vobec nebol v kontakte s poistencom, ktoremu PZS poskytnute zdravotne vykony zdravotna poistovna neuznala a nezaplatila, resp. vobec nepozna zdravotnu dokumentaciu popisujucu vykonane (ale neuznane a neskontrolovane) zdravotne vykony, nevie aky problem mal poistenec, aku diagnostiku a liecbu podstupil, lebo "kontrolu" vykonal tento revizny lekar v kancelarii ZP. Vykonal ju formalne, nie skutocne. Nie tak, ako mu to prikazuje zakon c. 581/2004 Z.z. !!! Rovnako aj tato cinnost ZP je nezakonna.
Poukazujem na nezakonnu kontrolnu cinnost ZP u PZS, na zaklade ktorej ZP nezaplatia PZS vsetky zdravotne vykony, ktore ich poistencom poskytnu. Pritom PZS na prevadzkovanie svojej cinnosti potrebuju riadne financne zabezpecenie. Ide o financne zabezpecenie:
- prevadzky zdrav. zariadeni (najom, upratovanie, energie, vodne a stocne, odpad komunalny a biologicky, platy, odvody do Socialnej a zdravotnej poistovne za zamestnancov, atd.,
- technologii (materialne a technicke vybavenie pracovisk, ktore je mimoriadne financne narocne),
- lieky, inštrumentálne vybavenie, logisticke zabezpecenie, doprava, atd.
Dalsi model tunelovania PZS zo strany ZP, rovnako zalozeny na nezakonnej kontrolnej cinnosti ZP u PZS sa odohráva takto:
1. ZP na zaklade zakona č. 581/2004 Z.z. vykonavaju kontroly u PZS, na kontroly k PZS poslu kontrolnu skupinu, ktora pozostava z reviznych lekarov aj inych pracovnikov ZP poverenych na vykonanie kontroly
2. Kontrolna skupina v cele s veducim reviznym lekarom vykona kontrolu u PZS v mieste sidla PZS. Vysledky kontroly su:
a) kontrola dopadla pre PZS dobre,
b) kontrola dopadla pre PZS s vyhradami nezavazneho charakteru zo strany ZP,
c) kontrola dopadla pre PZS so zaverom zavaznych pochybeni zo strany PZS. V tomto pripade ZP zasle kontrolovanemu PZS Protokol o kontrole, v ktorom uvadza podla ZP zavazne nedostatky jeho cinnosti. Zmluva medzi PZS a ZP sice v niektorom bode jej casti o kontrolnej cinnosti uvadza, ze proti zaverom kontroly sa PZS moze u ZP odvolat, odvolanie vsak riesi nie tretia, nezavisla strana, ale znovu len uradnici ZP a to ti, ktori vykonali kontrolu a pod odpoved na Odvolanie sa podpise veduci pracovnik Oddelenia kontrolnych cinnosti prislusnej ZP, ktory ma na vec ten isty nazor ako pracovnici ZP, ktori "kontrolu" vykonali. Resp. takmer zhodny so znenim Protokolu o kontrole.
Pritom: hoci clenovia kontrolnej skupiny, ktora je zaslana ZP na kontrolu u PZS, maju vydane Poverenia na vykonanie kontroly, lekari, ktori su v Protokole o kontrole uvedeni ako revizni lekari v skutocnosti riadnymi reviznymi lekarmi nie su a nikdy nimi neboli. Tu ZP rovnako porusuje zakon č. 581/2004 Z.z., nakolko reviznu cinnost moze vykonavat iba:
- riadny certifkovany revizny lekar, ktory ziskal vzdelanie v odbore "revizne lekarstvo"
resp.
- je zaradeny do specializacnej pripravy na ziskanie titulu "revizny lekar" podla NV SR c. 296 /2010 Z.z., pritom musi byt zamestnancom prislusnej ZP, co je podmienka.
Mechanizmus, ktory ZP uplatnuju proti PZS v pripade kontroly ukoncenej spisanim tzv. Protokolu o kontrole, v ktoreho zavere je sucet uhrad za poskytnutu ZS, ktoru ZP kontrolou neuznala s tym, ze celkovu sumu uz uhradenych ale neskorsou kontrolou neuznanych zdravotnych vykonov vedie ZP voci dotknutemu PZS ako pohladavku, ktoru ziada vratit na ucet ZP.
a) PZS v zaujme toho, aby si zachoval zmluvu so ZP, tieto financne prostriedky na ucet ZP vrati. Pritom "kontrolu" vykonali ludia, ktori mnohokrat nevedia co kontroluju - tu poukazujem na skutocnost, ze napr. kontrolu u cievneho chirurga vykona kontrolor ZP - dochodca - byvaly ocny lekar, resp. u ORL odbornika vykona kontrolu vysluzily pediater - dochodca, ktory si "kontrolnou" cinnostou pre ZP privyraba k chudobnemu dochodku, atd., atd. Teda je tu stav, ze ide o uplne nekompetentne kontroly - ale pre poistovne dolezite z toho dovodu, ze na zaklade kontrol vykonanych nekompetentnymi osobami, lebo tieto vobec nie su reviznymi lekarmi tak ako to definuje zakon, neplatia PZS za zdravotne vykony, ktore poistencom ZP vykonali. Poukazujem na cisto financnu cast veci, ktora sa priamo dotyka nedofinancovania zdravotnickych zariadeni, priamo ci nepriamo suvisiacim s poplatkami, ktore lekari vyberaju nadalej od pacientov aj po ostatnej novele o poplatkoch v zdravotnictve. Vyberanie roznych poplatkov lekarmi od poistencov priamo suvisi s nedofinancovanim PZS a tu uvadzam akym sposobom ZP tuneluju PZS v SR.
Vo veci tunelovania PZS zo strany ZP, ktore je mnohokrat masivnejsie a hlavne kazdodenne, je omnoho zavaznejsie a pritom konane na zaklade nezakonnej kontrolnej cinnosti zdravotnych poistovni u poskytovatelov zdravotnej starosltivosti. Piestanske CT je nakup zdrav. techniky, ktory sa v kazdej nemocnici uskutocnuje, je nakup raz za cas,
ale
tunelovanie PZS tu popisanym sposobom je prax dennodenna, trvala !!!
b) PZS nie je si vedomy svojho pochybenia, nakolko vie, ze kontrolu vykonali nekompetetni ludia oznaceni ZP ako kontrolni (revizni) pracovnici. V tomto pripade sa moze odohrat toto:
PZS nevrati peniaze na ucet ZP. ZP na zaklade toho vedie sumu vycislenu v Protokole o kontrole ako pohladavku. Tu sa ZP sprava tymto sposobom:
A.
posle PZS doporucenou postou oznamenie, ze zachova s dotknutym PZS zmluvu, ale za podmienky, že v sume, ktoru vedie ZP voci PZS ako pohladavku, vykona dotknuty PZS pre poistencov prislusnej ZP zdravotne vykony dobuducna tak, ze ich nebude ZP fakturovat k uhrade, len vykazovat ich vykonanie s tym, ze aj tieto su predmetom kontrolnej cinnosti ZP, teda ak pridu "kontrolori" tieto zdravotne vykony skontrolovat (rovnako ako ich "skontrolovali" predtym), rovnako mozu vyhotovit dalsi Protokol o kontrole, ktory neuzna dalsie vlastne zadarmo vykonane zdravotne vykony s vysledkom ziaducim pre ZP:
PZS pracuje pre ZP a jej poistencov na zaklade tu popisaneho mechanizmu zdarma !!! Tj. dotknuty PZS nadalej deponuje do poistencov ZP, ktora vykonava svoju kontrolu cinnost u PZS nezakonne, svoje peniaze. Stale robi zadarmo, od ZP nedostane ani cent. Pritom je viazany dohodou spisanou medzi PZS a ZP (po vlastne nezakonnej kontrole) spisanej v Protokole o kontrole, ze bude v sume vycislenej v Protokole o kontrole poskytovat ZS tak,ze ju sice do ZP vykaze, ale na zaklade spisanej dohody nebude za jej poskytnutie pozadovat ich uhradu. Teda zase to iste: PZS pracuje, diagnostikuje, lieci, operuje, dozera na chorych poistencov - ale ZP neplati !!!
B.
zrusi zmluvu s dotknutym PZS a pohladavku vymaha na sude. Tym, ze s PZS zrusi zmluvu, tento je ekonomicky ohrozeny, nakolko mu zrusenim zmluvy odoprie peniaze pochadzajuce z verejneho zdravotneho poistenia. V praxi to znamena tolko, ze kazdy PZS si rozmysli konflikt so ZP, ktora tomuto "neposlusnemu" PZS bud znizi prideleny mesacny financny limit, alebo zmluvu zrusi a peniaze zo dna na den nie su a PZS moze svoju lekarsku prax zavriet. Otazka zo strany PZS: a kto zaplati lizingy, ktore PZS plati mesacne ci kvartalne alebo rocne za prenajatu zdravotnicku techniku, drahu techniku. Co s tym? Trapi to niekoho, co s tym napr. sukromny lekar urobi? To znamena tolko, ze nestatny lekar ide do ekonomickeho krachu - ak uzavrel zmluvu s lizingovou spolocnostou ako fyzicka osoba, je priamo ohrozena jeho existencia, jeho rodina. Uvedomuje si toto vobec niekto? Kto ma mat motivaciu v takomto systeme pracovat? Necudo, ze slovenski zdravotnici utekaju za lepsimi podmienkami do zahranicia. Ale Slovaci potrebuju mat svojich lekarov na Slovensku! Nie v Cechach, Nemecku, Rakusku a inde vo svete!
To Slovaci su tu na to, aby mesacne kazdy Slovak platil zdravotne odvody a na zaklade nezakonnej kontrolnej cinnosti ZP u PZS peniaze nevyplatili PZS, ale tieto peniaze ostanu na uctoch ZP a z tychto financnych prostriedkov nevyplatenych PZS tvoria ZP svoj zisk, ktory vykazuju na konci uctovneho obdobia?
Toto je poukaz na vykradanie financnych prostriedkov zdravotneho poistenia zo systemu, na zaklade ktoreho ZP tvoria svoj zisk. Voci zakazu tvorby zisku (navrh o zakaze zisku ZP bol dany vladny navrh, ktory bol US zamietnuty) sa ZP, hlavne sukromne, mohutne ohradili. Ale voci tejto argumentacii, ktoru tu uvadzam, nemaju ochranu.
Teda: ak by stat prostrednictvom svojich kompetentnych organov vec vysetril,
t.j. urobil by u jednotlivych ZP rozdiel medzi fakturovanou a skutocne zaplatenou celkovou sumou za vykonane zdravotne vykony, pricom by oznacil, ktora kontrolna (revizna) cinnost slovenskych zdravotnych poistovni bola a nebola v sulade so zakonom č. 581/2004 Z.z.,
tak by dospel k sume, ktora ostala na uctoch slovenskych ZP a nebola zaplatena na ucty PZS preto, lebo kontrolu vykazanych zdravotnych vykonov vykonali osoby, ktore na tuto cinnost neustanovuje zakon, a to zakon c. 581/2004 Z.z.
Zaver: na zaklade nezakonnej kontrolnej cinnosti slovenskych zdravotnych poistovni (porusovanim p9 zakona c. 581/2004 Z.z., ktory je jediny platny ako zakon upravujuci kontrolnu cinnost zdravotnych poistovni u poskytovatelov zdravotnej starostlivosti), ZP neuhradzaju casti fakturovanych sum na ucty PZS. Takto tuneluju slovenskych PZS, financne ich zneschopnuju, ekonomicky nicia. Kto ma mat motivaciu v tomto systeme riadne pracovat?
Pan riaditel NKU,
k uvedenemu som kedykolvek v stave podat prislusne vysvetlenie. Mam prax a skusenosti, dokazem vecne argumentovat vo veci obhajoby slovenskych PZS, ktorych slovenske ZP doslova niekedy vydieraju. Zdravotnictvo je preto v tom stave v ktorom je, lebo malokto mu ako celku rozumie. Je privelmi clenite a zlozite, aby sa tomuto podla mna najdolezitejsiemu rezortu dalo jednoduchym sposobom porozumiet. Veci musime najprv rozumiet, aby sme vedeli financnym tlakom a pristupom zo strany slovenskych ZP celit. Aby Slovaci mohli riadne zit a pracovat, najpr musia byt zdravi. Zdravie je zakladom vsetkeho ostatneho. Vsetci potrebujeme kvalitnu zdravotnu starostlivost a ta moze byt poskytnuta len vo fungujucom systeme. Nie v tom, ktory zo slovenskeho zdravotnictva urobili slovenske zdravotne poistovne. Stav je t.c. taky, ze slovenski poskytovatelia zdravotnej starostlivosti "obsluhuju" slovenske zdravotne poistovne. Je najvyssi cas aby doslo k opaku - aby slovenske zdravotne poistovne obsluhovali slovenskych poskytovatelov zdravotnej starostlivosti, pretoze ti su pre prinavratenie zdravia slovenskym obcanom doleziti, nie zdravotne poistovne. Zdravotne poistovne su tu na to, aby poskytovanie zdravotnej starostlivosti zaplatili. Na nic ine neboli zriadene. Arogancia zdravotnych poistovni sa napr. v praxi demonstruje tak, ze poistovna urcuje, co zaplati a co nezaplati. Namiesto toho, aby platila to, co je zmysluplna zdravotna starostlivost, lebo v ZP slovenskeho typu nie su odbornici v jednotlivych medicinskych disciplinach, ktori by vedeli rozlisit, ktora zdravotna starostlivost je ucinna a platna a ktora nie. Aj preto si nechali slovenske zdravotne poistovne sfunkcnit Vyhlasku 296/2010 Z.z., lebo personalne nemali a nemaju zabezpecenu kontrolnu cinnost, ktoru vykonavaju zo zakona u poskytovatelov zdravotnej starostlivosti.
Poburujuce je ale to, ze toto si dovoluju a praktizuju ZP ako subjekty, ktore pracuju s verejnymi peniazmi. Su to peniaze nas vsetkych. Vsetkych Slovakov. Je neprijatelne, aby peniaze nevyplatene slovenskym PZS tvorili zaklad "zisku", ktory vykazuju napr. slovenske ZP so zahranicnou majetkovou ucastou (Dovera) a zahranicneho vlastnika, ktorym je belgicka ACHMEA v pripade ZP Union. Teda slovenske peniaze popisanym mechanizmom (lebo majetkom Dovery a Unionu sa tieto peniaze stavaju az vtedy, ked ich tieto ZP vykazu za rocne danove priznanie ako ZISK) sa dostavaju do ruk zahranicnych vlastnikov ci spoluvlastnikov slovenskych ZP Dovera a Union. Poukazujem tu na to, ze je v absolutnom rozpore, aby tieto ZP vytvarali poradovniky na zdravotne vykony, ludia cakaju kym na nich pride, aby isli na operaciu apod. z dovodu "nedostatku disponibilnych zdrojov" ako to zvyknu zdovodnovat
a
vykazuju zisk a s tym narabaju podla seba, lebo zisk je uz v majetku dotknutej ZP.
A to tak, ze vykonavaju kontrolnu cinnost u PZS nezakonne (ako je popisane vyssie).
Pritom slovenske zdravotnictvo je tam kde je a potrebuje pomoc. Popisane konanie slovenskych ZP je spoluzodpovedne za stav slovenskeho zdravotnictva. Som kedykolvek k Vasej dispozicii, ak bude treba, mozem vo veciach v zdravotnictve Vam radit. Som presvedceny lekar a zdravotnik, s tymto zdravotnym systemom nie som od zaciatku stotozneny. Nemozno byt s nim stotozneny, lebo ako som popisal, je tento system vykradany a smeruje proti verejnemu zdraviu v SR. A to financnym terorom k slovenskym PZS zo strany slovenskych ZP.
Ospravedlnujem sa za napisanie mailu bez diakritiky.
Material bol odoslany na Najvyssi kontrolny urad - obdrzana odpoved obsahovala vecnu nezaintersovanost uradnika NKU, ktory s podavatelom komunikoval. Teda NKU sa po obdrzani tak zavazneho materialu tykajuceho sa hospodarenia s verejnymi financnymi prostriedkami tvaril a tvari, ze sa nic nedeje.